دانلود گزارش کارآموزی كارخانه آسفالت نیشابور

سلامی به سکوت تنهایی

گزارش کارآموزی كارخانه آسفالت نیشابور

گزارش کارآموزی كارخانه آسفالت نیشابور در 47 صفحه با فرمت word

مشخصات فایل

تعداد صفحات 47
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مهندسی عمران

توضیحات کامل

گزارش کارآموزی كارخانه آسفالت نیشابور در 47 صفحه با فرمت word

فهرست مطالب

مقدمه و آشنایی بامحل كارآموزی

كارخانه آسفالت نیشابور 

تولید آسفالت   

مصالح سنگی   

قیر  

تهیه آسفالت  

آسفالت راه و جاده 

اجرای لایه های آسفالت  

پخش آسفالت  

كوبیدن لایه های آسفالت  

انبار مركزی شهرداری  

طرز تهیه بتن   

ویبره كردن بتن  

روند اجرایی كارهای ساختمانی 

فونداسیون 

كفراژبندی  

آرماتور بندی 

اندود دیوار ( خاك گچ یا كاه گل )  

فلسفه وجود كاه در خاك گچ    

اندود گچ ( سفید كاری )  

كاشی كاری 

كیفیت كاشی   

  نحوه سرامیك كاری  

شیب بندی پشت بام  

مقاطع تیپ و جزئیات اجرایی كانیو و كانال  

واحد عمران شهرداری نیشابور 

 متره و ریز متره یك متر از كانال های جمع آوری آبهای سطحی نیشابور 

بخشی از توضیحات:

كارخانه آسفالت نیشابور

من حدود 6 روز از كارآموزی خود را در كارخانه آسفالت نیشابور بودم كه به صورت پراكنده بود و مراحل تهیه آسفالت را در زیر توضیح داده ام.

تولید آسفالت:

آسفالت از اختلاط قیر و مصالح سنگی به دست می آید. آسفالت انواع مختلف دارد و از آن برای ساختن لایه های رویه، اساس و زیراساس روسازی راه ها و فرودگاه ها استفاده می شود.

مصالح سنگی:

مصالح سنگی آسفالت شامل مصالح سنگی درشت دانه و ریزدانه و گرد سنگ یا فیلر می باشد. فیلر به مصالحی گفته می شود كه از الك شماره 200 عبور كند و باید عاری از مواد رسی و آلی باشد.

مهم ترین نقش فیلر در آسفالت افزایش عمر روسازی و ازدیاد مقاومت آن در برابر تاثیر آب است. و اما مصرف بیش از اندازه فیلر، سبب كاهش تخلل، افزایش مقاومت در برابر تراكم و كاهش استقامت مصالح می شود.

قیر:

مقدار قیر آسفالت تابع خصوصیات و دانه بندی مصالح سنگی انتخاب می شود. مصرف قیر بیش از حد علاوه بر كاستن از استقامت آسفالت باعث كاهش مقاومت برشی آن می شود و این سبب می شود سطح روی جاده در اثر نیروی رانش چرخ های وسایل نقلیه سنگین تغییر شكل داده و موج بر دارد.

تهیه آسفالت:

در این كارخانه تهیه آسفالت به صورت متناوب است. در این كارخانه مقدار معینی از مصالح سنگی پس از توزین وارد مخلوط كن شده و پس از آن كه به آن مقدار لازم قیر اضافه شد، مصالح سنگی با قیر اندود شده و سپس آسفالت به دست می آید و آسفالت به دست آمده را در كامیون های حمل آسفالت به طور پیوسته ریخته می شود.

كارخانه آسفالت از چند قسمت اصلی تشكیل شده كه عبارتند از: سیلو های مصالح سنگی سرد، سیستم تسمه نقاله یا نوار مادر، كوره خشك كننده، سیستم گردگیر، سرند های لرزنده، سیلوهای مصالح سنگی سرد، مخازن قیر، مخزن فیلر تكمیلی و مخلوط كن.

مصالح سنگی لازم برای پختن آسفالت به صورت اندازه های مجزا در سیلوهای هرمی شكل انبار شده و نگهداری می شوند. این سیلوها كه به سیلوهای مصالح سنگی سرد موس<م هستند دارای دریچه های مخصوصی می باشند كه با تنظیم آن ها می توان مقدار و دانه بندی مصالح سنگی خارج شده از آن ها را كنترل كرد. مصالح سنگی خارج شده ازاین سیلوها توسط تسمه نقاله و بالا برنده ها به داخل خشك كن هدایت می شوند. خشك كن دو عمل مهم یعنی خشك كردن مصالح سنگی و گرم كردن آن ها را انجام می دهد. هر اندازه رطوبت مصالح بیشتر و درجه حرارت محیط پایین تر باشد مدت زمان بیشتری طول می كشد تا مصالح سنگی كاملاً خشك و گرم شود و دمای آن به 130 تا 170 درجه سانتی گراد برسد.

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

براي مدير ” كاميابي ” يك سفر است نه يك مقصد. “ناشناس”

مطالب تصادفی